FÁBER Sífutó, Botsport és Természetjáró Egyesület - alapítva 2009
FÁBER SBT Egyesület
- alapítva 2009
Bringatúra Krumbachba

avagy a 3 patak völgy kerékpártúra....

Autós transzferrel mentünk a közép-burgenlandi Oberloisdorfig (Felsőlászló). Itt az egykori vasútállomáson volt kényelmesen és biztonságosan annyi hely, hogy a 12 fő által generált 6 személygépkocsit leparkoljuk. Akármilyen furcsa, de néha az ilyen egyszerűnek tűnő manőverek is feladat elé állítanak bennünket. A telekocsit a nehéz e-bike-ok gátolták, mert autónként gyakorlatilag csak 1-3 kerékpárt tudtunk szállítani.

Innét a Répce völgyében tekertünk Karlig (Répcekároly), ahol egy kisebb vízválasztón kellett átemelkednünk.

Mivel 1 fő kivételével mindenki e-bike-kal mozgott, ez nem jelentett problémát - még az egy szem hagyományos kerékpárosnak sem. A domb  gerincén volt az egyetlen kb. 1 km-es erdei utunk, ami nem volt aszfaltozott, de jó minőségű murvás út volt. A túloldalt Kirchschlagba értünk, ami már alsó-ausztriai kisváros, szép várrommal a déli oldalán. Innét a Zöbernbach patakot követtük fel egész Krumbachig.

Krumbachnak is van egy szép vára, de ez kicsit elkülönül a településtől. Krumbachig végig jól kiépített és jelzett kerékpárúton haladtunk. Krumbach után már jobbára csak hegyikerékpároknak való utak találhatók, innét belépünk a magas hegyek világába, hiszen már e település is bőven 500 m felett fekszik a völgyben. További néhány km után már a St. Corona és Mönnichkirchen síterepek találhatók, mind 1000 m felett. A városka egyetlen de jónevű "Wirtshaus"-ában, a Krumbacher Hofban - ami egyúttal szállást is kínál - volt foglalt asztalunk, ami 12 fő részére hétvégén immár kötelező, ha nem akarunk órákat várni.

Már az ebéd utáni indulásnál láttuk, hogy a délutánra jelzett eső+zivatar korábban érkezik. Ezért mindenkinél volt megfelelő esővédelem és az első záporba még bátran belebicikliztünk. Az út Kirchschlagig visszafele ugyanaz volt, de fél úton meg kellett állnunk, hogy a zivatart elengedjük magunk felett. Kirchschlagtól Langeckig (Hosszúszeghuta) még a Zöbernbach völgyet követtük és még 2x beállót kellett keresnünk a minduntalan megújuló záporok elől.

Langecknél folyik a Zöbernbach a Günsbe, amit Lockenhaustól (Lékától) követtünk Rattersdorfig (Rőtfalva) immár esőmentesen. Léka egyúttal a harmadik várat prezentálta számunkra ezen az úton. A Güns itt továbbfolyik Kőszeg irányába ahol a határ túloldalán már Gyöngyös a neve. Mi egy kis kaptatón keresztül átbuktunk ismét a Répce völgyébe, ahol Mannersdorf an der Rabnitz (Répcekéthely) érintésével visszaértünk a járműveinkhez.

A délelőtti és délutáni útszakaszok közel egyformák voltak: 2 x 43,5 = 87 km-t tettünk meg nagyon szép vidéken igen jó minőségű kerékpárutakon.

támogass minket!

Bankszámlaszámunk:
Fáber SBT Egyesület, Sopron 10918001-00000070-38420002
A megjegyzés rovatba kérjük az „ADOMÁNY” szót, neved és címed írd!
Bármilyen módon támogatsz, előre is köszönjük!

legyél tagja az egyesületünknek!

Ehhez először el kell fogadd az egyesület alapszabályát valamint adatkezelési és adatvédelmi szabályzatát. Egyúttal ki kell tölteni a belépési nyilatkozatot és aláírva eljuttatni nekünk! (scannelve, lefotózva, postán...)

óvd a sínyomot!

oszd meg ezt a hírt!

9400 Sopron
Frankenburg u. 7.
9400 Sopron, Frankenburg u. 7.