FÁBER Sífutó, Botsport és Természetjáró Egyesület - alapítva 2009
FÁBER SBT Egyesület
- alapítva 2009
Pilis-Dunakanyar túra

Egyesületünk 12 vállalkozó szellemű tagja vett részt a korábban meghirdetett Pilis-Dunakanyar túrán okt. 14-15-16-án. "Vegyes" túráról volt szó, lévén első és harmadik napon gyalogoltunk, a közbenső napon kerékpároztunk.

Első nap Dömösön parkoltunk és onnét indítottuk a túránkat a Rám szakadékba. Annak végét elérve fordultunk vissza a parkolóba, majd egy jó ízű ebéd elfogyasztása után mentünk tovább Visegrádba a Mogyoró-hegyi szállásunkra. Innét igen szép kilátás nyílt a Dunakanyar részeire és a távolabbi Börzsönyre.

A második nap a visegrádi Nagyvillám sípálya üzemeltetője, Gutbrod Rezső volt útikalauzunk. Erdőmérnökként Sopronhoz ezer szál köti, és személyes ismeretségek is. Nem is beszélve arról, hogy mind a Chernel Síklaszter tagjai vagyunk.

Vezetésével átvágtunk a Pilisen, egy zárt, aszfaltozott erdei úton, ami az egyetlen hagyományos kerékpárosunknak ugyancsak kihívást jelentett, de némi segítséggel megoldottuk a dolgot. A túloldalon Szentendréig zúgtunk lefelé, majd a Skanzenhez értünk, ahol a társaságunk feleződött: egyik része a Skanzenbe ment, a másik a Duna-partra. Ebéd után Szentendréről visszabicikliztünk a Duna-parton Visegrádra az EuroVelo 6 nyomvonalán. Sajnos ez a szakasz több helyen nincs még kiépítve, így a forgalmas 11-es úton kellett pár kilométert megtennünk, pedig a táj és vidék gyönyörű lenne... (Érthetetlen, hogy egy ilyen turisztikai gócponton miért nem lehet évtizedek óta egy összefüggő kerékpárutat létrehozni, amikor csak pár kilométerről van szó!?)

Utolsó nap ismét Dömösre mentünk. Vasárnap és szép idő lévén rengeteg túrázó kereste fel ezt a kiinduló pontot, alig lehetett parkolót kapni. A cél a Prédikálószék volt, amit a rövidebb, 3 km-es úton, a Vadálló kövek mentén tettünk meg, közben 520 m szintkülönbséget leküzdve. A kilátás fentről kárpótolt a fáradtságunkat. Visszafele a könnyebb, de hosszabb (7,5 km-es) utat választottuk, amit talán még gyorsabban is tettünk meg, mint a felfelé vezető, fele olyan hosszú, de igen meredek utat.

támogass minket!

Bankszámlaszámunk:
Fáber SBT Egyesület, Sopron 10918001-00000070-38420002
A megjegyzés rovatba kérjük az „ADOMÁNY” szót, neved és címed írd!
Bármilyen módon támogatsz, előre is köszönjük!

legyél tagja az egyesületünknek!

Ehhez először el kell fogadd az egyesület alapszabályát valamint adatkezelési és adatvédelmi szabályzatát. Egyúttal ki kell tölteni a belépési nyilatkozatot és aláírva eljuttatni nekünk! (scannelve, lefotózva, postán...)

óvd a sínyomot!

oszd meg ezt a hírt!

9400 Sopron
Frankenburg u. 7.
9400 Sopron, Frankenburg u. 7.